12 september 2015

Stockholmsresa

Jag flög till Stockholm för tre dagar och hälsade på Kersti, Sofie, Janne, tittade på teater, människor och vackra saker.


Snyggheter hos Grandpa.




Framtidsantiken i Vasastan hade mycket roliga grejer.


Jag fick ett stort strutsägg till min samling.


Andra små finheter. Porslinsbarnet skall jag bädda ner, pengapåsen skall bli en kudde och de övriga skall jag hänga upp.



Jag hittade en stor koffert och enorma hjul.


Gamla askar för filmrullar följde med i kofferten, en hel hög blir till salu i butiken.


Roligt att hitta delar till sådant man har från tidigare.




Christian fick en skivspelare och en telefon.


Och så blev det en hel del gamla små skyltar. 
Inspirationsnivån blev hög, nu skulle jag bara vilja ha lite extra tid för att kunna pysa ut resultat av intrycken!

6 kommentarer:

Bodil sa...

Nyfiken på vad du tyckte om teatern?

Lundagård sa...

Pysselgumman: Teatern var absolut sevärd, spännande grepp där fyra personer i huvudsak är Knausgårds hjärna och ibland en anhörig eller utomsående. Tempot var snabbt och jag skulle gärna ha sett att takten varit lite långsammare ibland för att kunna ta in alla intressantheter som levererades. Jag har bara läst en och en halv bok men bra det, för att lite bättre hänga med. Men, teatern är sin egen och man kan nog helt bra se den utan att ha läst någonting alls innan.

Michelle sa...

Åh vilken härlig butik Grandpa verkar vara. :)

Lev mer på mindre sa...

Och jag bara undrar hur du fick hem allt det där med flyg : )?

Textil och sånt sa...

Men hur fick du hem allt på flyget, övervikt?

Lundagård sa...

Maria och Textil och sånt: Haha, ja, det skrev jag ju inte, jag flög dit men tog båten hem tillsammans med min vän Kersti och packade hennes bil full! :-)

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP