14 februari 2015

Antikmässan 2015




I natt kom jag hem från en tre dagar lång resa till Stockholm där jag bland annat besökte Antikmässans vernissage i Älvsjö. Det fanns hur mycket som helst att se och en kväll gick snabbt. Det skulle också ha varit intressant att ta del av föreläsningarna men det får jag planera in ett annat år, ni som bor i närheten hinner ännu i morgon!


Här kommer en bildkavalkad av sådant som fastnade i min kamera. Medicinbollarna i läder skulle gärna få rulla runt hemma hos oss.











Gamla Stan Kulturbyggs gedigna linoljemålade köksinredningar gillade jag, lyckat helhetstänk.






Vår vän Janne i samtal med söta Malin som otroligt nog var hemma från samma kommun som oss så bland alla Sverigesvenskar fick jag prata lite Pedersöredialekt. Malin jobbar hos Epok Antik och Kuriosa som hade montern full av förtjusande kläder.
I nästa inlägg skall jag visa mera bilder från resan!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Heldige du! Der skulle jeg gjerne vært...

Erikslundsliv sa...

Jag missade Antikmässan tyvärr!
Jag får satsa på nästa gång.
Fina bilder fick jag se hos dig i alla fall!
Ann

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP