23 maj 2014

Köksinredning

Vi skall så småningom bygga en köksinredning, hittills är det bara köksön som är klar, förutom en dekorlist under bänkskivan som ännu fattas. Troligtvis kommer jag att måla om köksön också när jag har börjat planera resten av byggnationerna och fundera över material och färgkombinationer. Köksinredningen skall till alla delar bestå av gamla skåpdörrar, hyllor och skåp som vi modifierar om en aning och bygger stommar där det behövs. Här ovan är en påbörjad skiss. 


De här tre gamla dörrarna kommer vi att använda oss av, de har lite olika mått men det tycker jag inte att gör något. Till de öppna hyllplanen planerar vi använda gamla sittbräden från vävstolar, de har ofta en så vackert nött yta. 


Jag har börjat på med två dörrar och tagit bort den gamla färgen.


Jag gillar färgen på vårt väggskåp i köket och har tänkt att köksinredningen skall få samma mörkt gråblåa färg. Först blandade jag bara till något på högt som ni ser på dörren till vänster men sedan när jag kollade med färgproverna insåg jag att Ottossons kulör "Mörkgrå" är nästan identisk som den gamla skåpfärgen. Dörren till höger är alltså målad med "Mörkgrå". Lillasyster har också provat.


"Jag skall måla hela världen lilla mamma..."

4 kommentarer:

Johan Wistbacka sa...

Intressant, funderar på hur vi ska bygga vårt kök. Just nu är det bara ett stort rum med trasig vedspis, så möjligheterna är oändliga. Hoppas vi kan ses i sommar och diskutera kök.

Anonym sa...

Härliga lilla L! kram till både henne och er :) m.

Karriärkvinna sa...

Jisses vad duktig du är! Det bli säkert jättefint! Söt hjälpreda du har! :)

Norrfrids Eija sa...

Just den mörkgrå färgen från Ottosson har vi använt i vårt nya kök som vi satte ihop av överblivna spånskivestommar. Inte så roligt material men man tar vad man har och med färgen blev det ett snyggt resultat och ett helt nytt kök till nästan ingen kostnad alls.
Ert köksbygge ser jag fram emot att följa, hyllor från gamla vävstolar lät mycket spännande

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP