25 april 2013

Grågulligt

Med många barn i huset är det mycket nötning av kläder, det blir fläckar och det blir hål.
I vår gamla butikshyllas stora fack slänger jag kläder som inte går att använda men som går att återanvända. Började tänka på allt jag planerat att göra av tyghögarna när jag gick om idag...
Trevligt mönstrade tröjor går att sy om till mössor osv. Ylletröjor går att tova i maskinen och klippa till något nytt. Här ovan är en yllepanda som jag gjorde för länge sen.


Här är en nalle som är tillklippt enligt eget mönster och ihopsydd av små tygbitar, också den gjord för ett bra tag sedan. 


Ännu en grågullig sak, Lisas ylletröja som farmor beställt av en stickerska.


Och så vår söta typ! Märker att dagarna rullar fort och det har blivit längre mellan blogginläggen. (Det är roligt att ni kommenterar i alla fall, tack, tack, fast jag sällan hinner kommentera tillbaka, något jag tyvärr inte kan prioritera just nu.)
Saker tar sin tid och skall ha sin tid. Jag umgås förstås mycket med barnet på bilden, vi har en hel del på gång i företaget, jag har just färdigställt en bok för tryck och så är det ju allt det där vanliga man skall hinna med, tvätta kläder, fixa mat, kånka undan vinterkläder, räfsa lite, planera vindsbygget, trädgård och annat skoj!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Lisa is so beautiful! (Minneapolis, USA)

Hanne sa...

Hon är otrolig söt, ser ut att ha humor och en viss självdistans redan nu.
Be inte om ursäkt för vad du inte gör, när jag läser vad du gör går min hjärtfrekvens redan upp ...

Njut av livet som myllrar omkring dig och ta´t lugnt då och då.

klipposfia sa...

Hon är så underbart fin er lilla Lisa och hon liknar sina bröder sååå:) hoppas kunna se er live något snart! Stor kram till er alla!

LINA sa...

lisa är så söt!! kram

Magasinet sa...

Så vacker bild på barnet, det borde få bli ett vykort!

Magasinet sa...

Så vacker bild på barnet, det borde få bli ett vykort!

Lina L sa...

Men hon är så overkligt fin! !

Anonym sa...

Jättefin bild på härliga Lisa!
kram, m.

Lantliga drömmar sa...

Jag blir så glad när jag ser bilden på Lisa, sockersöt och alldeles ljuvlig tösabit! :)

maria sa...

härligt att orka återanvända...ofta så slänger man ju utan att tänka efter före!

söt bild av fröken också!!

Karo-Liina sa...

En kestä, aivan ihana tuo teidän pikkutyttö Lisa! Ja aivan ihana kuva! Ihan Anne Geddes -osastoa :)! Melkein tulee vauvakuume vaikka vannon tän temperamenttisen 1,8 vuotiaan kuopuksen kanssa täällä, että hän saa jäädä viimeiseksemme ;D

Anonym sa...

Du har en fin blogg och härliga bilder! Jag undrar då du skrev en gång att du samlar brödpåsklämmor. Vad blev det av det? Hejsvejs.

Anonym sa...

Vilken FANTASTISKT VACKER bild på eran söta Lisa!
Må så gott!

Anonym sa...

Måste också få skriva min reaktion; vilken underbar bild på Lisa! Så fin min hon har och vilken häftig komposition! Jättesnyggt foto!

alegni sa...

Bilden på Lisa är den finaste jag sett på länge!

annika, kusin i vörå sa...

hu kan man vara så söt, skulle verkligen behöva ta mej en tur till prumo

Anonym sa...

Alldeles underbar bild på er Lisa (och kanske pappas hand?)
Susanne

Ulrika sa...

Jättefina bilder och är som vanligt förvånad över att du hinner skriva över huvudtaget. Bok? Det lät ju spännande...
/Ulrika

Sofie sa...

Hej!

Vill tipsa om att du kan nominera din blogg till Årets Byggblogg som avser utnämna Sveriges bästa byggblogg den 29 maj 2013. Vinnaren kammar hem 25 000 kronor i ett projektkort att handla varor för på BAUHAUS. Skicka in ditt bidrag senast den 12 maj.

Lycka till!

http://www.bauhaus.se/byggblogg.html

Lundagård sa...

Anonym: Samlar vidare på brödklämmorna som skall bli en kalender! Mina projekt brukar räcka ett tag så få se om och när jag får den klar :-)

Anonym: Jo, pappas hand!

Jessica sa...

Den sista bilden är alldeles underbar!!! :) Jättefin :)

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP