25 mars 2013

Furubyråförvandling

Den här byrån köpte jag för ett bra tag sedan för tio euro på auktion. Ingen snygging direkt, den var fulltejpad med klistermärken. Hur som helst är det alltid praktiskt med möbler som har många lådor. Jag målade den turkos och guldhandtagen fick den behålla eftersom vi har en del gulddetaljer i vardagsrummet/sovrummet där den nu har fått flytta in i ett hörn.


Nu fungerar den som klädförvaring till oss, i framtiden kanske det blir en leksaksbyrå.


Så länge vi ännu inte har sovrummen klara på andra våningen gäller det att utnyttja alla kvadratmeter, det är rätt så trångt och visst väntar jag på att få inreda hela detta rum som ett vardagsrum. Alla de saker som jag gillar och inte vill kasta ut så får flytta uppåt, som den stora mässingskrukan och kläderna i luften. Har man inte "fiskyta" så får man ta till fågel eller mittemellan!

12 kommentarer:

Anna Stenberg sa...

Jag är också svag för den blå färgen! GLAD PÅSK! Anna

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sa...

Åhh I bor så personligt og super hyggeligt. Hvor er den blevet flot. God påske :-)

Koti1898 sa...

Jag trodde det fanns en docka på sängen, men antagligen inte...

A

Hannasvirrvarr sa...

Den ser bekant ut ;)

MammaMia sa...

Hej på dej! Ni har det så mysigt!
En fråga du säkert fått tidigare: Varifrån är den helt ljuvliga tapeteten?
Ha en fin dag! H. Mia

Jennifer sa...

ÄLSKAR tapeten!

Ninette sa...

Det var minsann en bra förvandling det! Härlig färg, och härligt allt!

Ninette sa...

Det var minsann en bra förvandling det! Härlig färg, och härligt allt!

TuulaJ sa...

Vilken fin byrå det blev! Älskar färgen. Och tapeten är fin också. Tycker om färgerna.

Ulrika sa...

Så kul för jag är precis på byråjakt till vårt sovrum att ha strumpor och sånt i! Funderar på att köpa en billig på Blocket och måla i en läcker färg..bra inspiration!

Lundagård sa...

MammaMia: Fågeltapeten kommer från Eijffinger ur kollektionen Un bisou, 310013.

Ulrika sa...

Väldigt fint!
/Ulrika

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP