16 maj 2012

Vintageglasögon


Jag hade en lite sämre dag, gick runt och surade insnurrad i en filt och skulle rätta till glasögonen och fastnade med handen vilket gjorde att jag i ren ilska kastade mina glasögon i golvet. Det var förstås oerhört dumt gjort, de sprack på mitten. Det goda i det hela var att jag kom mig iväg för att köpa nya glasögon och samtidigt kontrollera synen som jag inte hade gjort på elva år. Den hade försämrats och nu har jag i två veckor försökt vänja mig vid en ny styrka.

Sedan länge har jag tänkt att jag skall ha ett par gamla bågar då jag behöver nya glasögon och har samlat på mig lite olika varianter, några har vi också sålt i butiken. Eftersom jag fick två glasögon till priset av ett par så blev det också ett par nya, rätt så klassiska i mörkbrunt, (de på bilden) lite impulsvalda som jag inte är säker på att jag trivs i än, men det brukar ju ta sig efter ett tag.



Det här är de gamla vintagebågarna (kostade en euro) som jag valde att sätta linser i. Så om ni ser mig i dessa så fungerar de alltså på riktigt och är inget skämt. Jag ser ut som en mommo och jag gillar dem. När jag googlade märket märkte jag att man hittar en hel del vintagebågar av Terri Brogan, de kostar bara hutlöst mycket mer än en euro.



Förstås har jag också köpt ett par gamla bågar åt Christian ifall han skulle behöva glasögon, vilket kanske blir aktuellt, däremot är vi lite mer osäkra på om just de här är det rätta valet.
De är från loppis liksom skjortan och slipsen.



Då känns de här gamla vita solglasögonen som ett mer självklart val, också de fyndade på loppis. Västen/jackan kommer från flj-secondhand.




Hoppa studsmatta och spika panel med den här typen är kul.

7 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

herregud vad jag har missat här hos dig! så fina ni är du och mannen! jag älskade inlägget om er från ungdomens dagar. och supersnygga glasögon måste jag säga. jag går själv i glasögon-funderingar så det är roligt att få lite inspiration :)

ta hand om dig. / J

Hannasvirrvarr sa...

Hahaha! Sista bilden är ju bara för festlig! Och den första av C ser ut som tagen ur en gammal film :)

Sofie sa...

ALLA stilar klär er tycker jag!
Och det där temperamentet;) väntar bara på att nåt ska gå sönder här snart med!
tack för snygga bilder och länk!
kram

linnea-maria sa...

Åh vilka coola glasögon!!
Jag har haft svåra behov av gamla glasögon trots att jag har perfekt syn. Ibland när jag har klätt mig i 50-60-talskläder så har jag gjort min outfit komplett med glasögon. Ett par jag har blir jag alldeles tårögd av så de är nog inte så bra att använda. Kram /Therese

B-M sa...

Dina vintagebågar får mig att tänka på Viveka Seldahls rollfigur i filmen "Änglagård" :).

Anonym sa...

nice glasses :) has anyone ever said that your husband looks like jude law? i think he does!

-w

nattugglan sa...

länge sen jag va in o kikade hos dej.. så mycket fint du visar,,o fina glasögon..Jag skulle oxå behöva ha nya!.. Får jag säga lite vad jag tycker om de svarta som C har så är liiite för stora men annars bra.Den sisat va tagen ur en 70 tals film, hahah...

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP