15 februari 2012

Lev mer på mindre


Maria Österåker bor på den Österbottniska landsbygden och har den senaste tiden tillsammans med sin familj satsat på att leva mera medvetet med tanke på miljö, hållbarhet, ekologi och att helt enkelt klara sig själv. Det har resulterat i den inspirerande boken "Lev mer på mindre" som kommer ut nu i början av mars. Jag har gjort layouten och har just fått iväg allt material till tryckeriet, skön känsla, nu är det bara att vänta på tills man får bläddra!





"Lev mer på mindre är en bok om livet. Livet på landet, landet på jorden, jorden i landet. Maten på bordet, djuren i hagen, djuren på bordet och maten i magen."



I boken hittar du dessa rubriker: Projekt självförsörjning, Baka bröd, Odla grönsaker, Knäcka ägg, Några ord om ekologi, Dricka mjölk, Äta kött, Käka tomater, Dricka saft, Slunga honung, Byta liv, Slakta djur och Känna lycka.



De vackra bilderna är fotograferade av Patricia Rodas.



Boken innehåller även recept till fyra olika fester: Sommarspektakel, skördefest, höbal och köttfrossa. Recepten är gjorda av Malin Båtmästar.



Boken kan förhandsbeställas här.

17 kommentarer:

SWEDISH HOUSE sa...

How wonderful!
Congratulations!
You are very talented ...Do you ever sleep? ;-D
LOVE PEACE enJOY the fruits of your labours
Kram
Julie
x

Norrfrids Eija sa...

Ser ut att vara en alldeles alldeles underbar bok! Inspiration för oss som kommit en bit på väg och vill bli ännu mer övertygade om vad riktig lycka är! Måste bara skaffa boken sedan. Kanske du kan hojta till på bloggen hur man får tag på den?
Ursnyggt jobbat!
Eija

Norrfrids Eija sa...

Aha, ouppmärksamt av mig, boken kunde ju beställas från er butik! Återkommer!
Eija

Hannasvirrvarr sa...

Ser superfint och inspirerande ut!

Anonym sa...

Å, lyssnade till ett föredrag Maria höll nu i vintras om att ta betalt, så inspirerande, boken är säkert hur bra som helst - å snygg!/ Stella

Sabina sa...

Ska hålla utkik efter den!

Petra sa...

Denna boken ser ut att falla mig på läppen. Tack för tips;) Gillar verkligen bilderna och glädjen som kommer fram;) Allt gott/ Petra

La Verde Vita sa...

boken ser helt underbar och inspirerande ut! jag ska genast lägga upp den på min blogg (laverdevita) och sprida glädjen vidare :) grattis till ett fantastiskt jobb, allihopa!

Madame Morell sa...

Här har vi riktiga grejer på gång ser jag. Mitt favvoämne! Den ska jag bara ha framöver.
Kram

Anonym sa...

Vaikuttaapa kiinnostavalta kirjalta!

Lantliga drömmar sa...

Ser ut att vara en härlig bok! Den ska jag absolut läsa sen!

Mamsell Lufolk sa...

Ser väldigt inspirerande ut! Den måste man ju bara läsa. Du har lyckats än en gång (med layouten). FinFin!

Vintage House sa...

Hej
Ser ut som en fantastisk bok och mycket tänkvärd.....
Är på jakt efter mer retroporslin se om jag kan hitta lite imorgon tänkte besöka en second hand.....
Älskar din samling i ditt kök...
ha en skön fredag och en härlig helg.....
kram
sandra

färgtrappan sa...

Hej
Låter som en bok i min smak. Den får jag hålla utkik efter.

Trevlig helg!
/maja

Fru Z sa...

Gillar titeln på boken otroligt mycket - säger otroligt mycket kort&gott! Otrolig fin layout och bilder - skall definitivt hålla utkik efter boken! Ha en skön skön kväll!

Tvert-om-tanten sa...

Oooooh! Den boken høres kjempeflott ut :)

Anonym sa...

Den här ska jag absolut läsa! Tack för tipset.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP