15 augusti 2009

Målning pågår


Nu har vi monterat fönsterkarmar och foder i vindsvåningen och försöker få allt som skall målas på utsidan klart innan höstvädret tar vid. Vi har oljat in alla foder och dekorlister med rå linolja och målat en grundstrykning med zinkvitt. Slutstrykning gör vi med Ottossons "Vit Titan Zink" som vi har blandat en del "Grågrön" i för att den inte skall bli alldeles för vit.


På denna sida har vi inte ännu hunnit med slutmålningen så det vita kommer att bli mindre iögonstickande. En del detaljer fattas ännu, lister under takutskjuten, droppbrädor+dekorlister överst på fönsterfodren. Ja och så fönsterbågarna till vinden förstås, det kittas och målas på dem för fullt i storstugan.

11 kommentarer:

Älvgården sa...

Himmel vad vackert det blir!

Lilla huset på prärien sa...

Wow - fantastiskt fint!! Jag vill bo där!!

Kram Jenny

Ylle by heart sa...

Vilket hus ni "får"!!!
Det är mödan värt :-)
Vi som renoverat i många år nu... får en kick igen! (att göra klart)!

Anonym sa...

såå vackert!
Förtsår om ni börjar ha hemlängtan :)

Beundrar er energi - allt hantverk ni lagt ner på ert hem. Så fint!

maria. sa...

Vilken förändring! Det börjar se färdigt ut - ni är så duktiga!

Juanita sa...

Ååå vad fint det blir! Ni är duktiga! Ha en fin höst! Kramar

sabina sa...

Det roligaste är att ert hus mer och mer smälter in i bakgrunden. Med det menar jag att det börjar se ut som om det alltid stått där i skogsgläntan i skogslidet...

Kamomilla sa...

Ojojoj är det enda jag kan såga! En riktig karamell! Så vackert!!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Så underbart vackert ert gigantiska hus blir, oj så duktiga ni är.
Kram Zara

lina häger sa...

superfint! ni är helt grymma!

bohemian sa...

Hejsan! sitter här mitt i natten och har hittat din blogg och skrattar känner igen mig.Folk vill komma till oss och göra hem repotage .Och då tittar jag på dina bilder med kläder på trappan. och vid spisen och skrattar.Gud vilken härlig familj ni är .Vi renoverar mitt 5 hus .Och här vi vill vi stanna är inte lika energiska längre men det gör inget .Börjar känna av alla år av slit försöker njuta mer av familjen.Tack för din underbara blogg ska fortsätta titta imorgon. och sen följa den.Kram bohemian

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP