15 juni 2009

Vackert hem 2


Förra veckan hälsade vi på hos ägarna till detta vackra gamla hus som de omsorgsfullt håller på att renovera på egen hand.


Ett äkta utedass hittas i buskaget. Boden har de flyttat till tomten och rustat upp.


Hallgolvet skall målas med linoljefärg och här testas olika nyanser av grått.


I sommar skall de bygga en kvist framtill på huset, här är bild på ett av de vackra fönster som renoverats till kvisten.


Dotterns sovrum.


Storstugan med sprättmålad tapet och vackra gamla möbler.

Härlig råspis i det ljusa rummet.


I sovrummet har de byggt en garderob i pärlspont, sängtäcket är också egentillverkat.




Ett ljust och härligt hus med härligt husfolk, ett ställe med ro och frid som man gärna besöker igen.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att vi har gemensamma bekanta!:)Deras hus är underbart!!

Bergagårdens Lina sa...

Oj va fint!! Jag gillar allt jag ser!

Hanna sa...

Vackra bilder och ett vackert hus.

Kamomilla sa...

Åh, det är ju jättefint! Personligt sådär just på det rätta sättet, befriat från pilligheter och plåtter och med en god själ!
Varm och välkomnande stämning. Husets dotter har underbara tapeter!!!
Helt underbart!!!

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh ett sådant där hus får jag helt gåshud av! Vilket underbart ställe och vackert hem. De gamla möblerna är jag bara så svag för. Önskar att jag hade ett sådant gammalt, vackert hem... fast det fick gärna ligga här nere då förstås... :)

Tack för att du visar!! Superfint. Och inspirerande.

Kram Jenny

Tulipa sa...

Dessa hus du visar upp känns så äkta och så levda.
Personliga och väldigt fina.
Jag gillar det otroligt mycket!
Trevlig kväll! / Mariette

Lantliga drömmar sa...

Mmm så härligt!
Jag har så letat efter en gammal sädesbod, jag/vi "behöver" en sån på vår tomt, men har ännu inte lyckats få tag på nån! Den du visade var så vacker!

Floras Kulle sa...

Åh, nu blev jag alldeles betagen.
Så vackert och rofyllt att man blir helt stum!
Tänk att få bo så, vilken frid man måste känna i ett sådant hus.
Fast bilderna gör förstås sitt till, du har fångat stämningen så fint.
//Annette

Ivars sa...

Oj vilket fint hus. O sängtäcket är ju för ljuvligt! Vilken tid som lagts ner på det! Ha en skön midsommarvecka! :)

maiju sa...

Vilket hus! En riktig lantlig oas!! Vill ha!

Du, vet du hur mycket det kostar att beställa Ugg boots? De där "virkade" var nog jättefina och med Lundagård-bonus kostar bara 54 euro... Skall man beställa själv eller via Lundagård?

[room] by sofie sa...

Wow, vilket underbart hus! Utedass och allt...det är såå härligt att folk bevara dessa!
Vilken pysslig familj... gillar täcket på sängen mm.

Tack för härlig inspiration!
Kram Sofie

Sandra sa...

Nu finns det bilder från mitt besök i er butik i min blogg! :)

Hannasvirrvarr sa...

Verkligen fint och hemtrevligt hem!

Trevlig midsommar!

atmosphere sa...

Underbar inspiration & och läcker blogg. Synd att vi är så långt ifrån varandra. Ett besök skulle vara intressant annars.
Önskar er en riktigt fin midsommar-helg.
KRAM,
Ingrid

minsysterochjag sa...

Vilket underbart ombonat hem! Vilken energi folk har, och så duktiga de är!

En Scania-frälst mor... sa...

Men jiiiises, va najs!! :) Precis så´n gammal stil som jag tycker om... *Avis!* :)

my home is my castle sa...

vems är huset? tyckte det var jätte fint, har personen nån blogg? sko va kul att kika in där :)

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP