13 augusti 2008

Högsäng


Förrgårdagens kaos, vår säng skall nedmonteras.


Från början var sängen en lackad furuvariant med böjd gavel som vi sågade av. I det skedet fick den också ett lager ljusgrå linoljefärg på sig. Nu är den alltså ihopplockad och på förvaring i vår bod.

Här är högsängen vi gjorde för att få lite mera utrymme. Den skall ännu målas, när det nu blir av får vi se... Härligt i alla fall att kunna arbeta under sängen istället för ovanpå som jag hittills gjort. Nu gäller det att få ordning på alla grejor undertill, och tyvärr, det är ju lågt till tak i huset så någon ståhöjd är det inte vid arbetsbordet!

8 kommentarer:

sabina sa...

Er lösning på mer utrymme är fiffig! Sånt som de brukar göra i inredningsprogram. Härligt att du fått en egen hörna att jobba i! Ska du ikväll?

Galleri MochB sa...

Jag gillar när ni är så otroligt händiga och fixar till så trevliga lösningar! Och jag förstår egentligen inte hur ni hinner med ALLT...:O)

Anonym sa...

Det blev jättefint! Kul att ni gjorde en högsäng fast ni inte har högt i tak. Tufft vågat!

Anonym sa...

Men så snyggt det blev!! Och praktiskt!OCH så snabba ni är!

Anonym sa...

vad smarta ni är! det ser väldigt mysigt ut.

Anonym sa...

Ni är helt otroligt kreativa. Er vardag är som ett stort äventyr. Hoppas det är ok att jag lägger till din länk på min blogg
http://omhulda.blogspot.com/

Anonym sa...

WOW, vilka härliga häftiga ideer! Sånt gillar jag, ser supermysigt ut!
/ruffa

Malin - I min trädgård sa...

Vad mysigt det ser ut! Huvudsaken är väl att det är sitthöjd iallafall ;).

Ha en skön lördag!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP